Ogolna 20 maja 2022

DraftKings wchodzi na kanadyjski rynek z miesięcznym opóźnieniem

autor: Mateusz Mazur
Jeden z wiodących amerykańskich operatorów, DraftKings, wprowadził swoje produkty na pierwszy uregulowany rynek w Kanadzie. Mieszkańcy Ontario mają od teraz dostęp do oficjalnej aplikacji operatora oraz ponad 130 gier kasynowych online.

DraftKings spóźnione?

Otworzenie się DraftKings na rynek kanadyjski od samego początku wydawało się nieuniknione. Amerykański operator udostępnił jednak swoje produkty dla mieszkańców Ontario stosunkowo późno, w porównaniu do najpoważniejszej konkurencji. FanDuel, czyli największy rywal DraftKings pojawił się w Kanadzie już 4 kwietnia, czyli w dniu otwarcia rynku. Na podobny krok zdecydowali się również inni amerykańscy potentaci branży rozrywkowej, tacy jak: BetMGM, Caesars Sportbook i LeoVegas.

Wejście na rynek przeszło miesiąc po jego uregulowaniu nie jest działaniem typowym dla DraftKings. Kiedy w styczniu tego roku Nowy Jork zalegalizował mobilne zakłady sportowe, operator rozpoczął rywalizację o udziały w rynku już pierwszego dnia. Amerykański gigant zwykle zabiegał o to, by jako jeden z pierwszych zaoferować swoje produkty na nowo otwartych terytoriach. Gdy 19 października 2021 roku w Connecticut zalegalizowano zakłady online, DraftKings był tam od pierwszych dni. Podobnie było gdy otworzył się rynek w Michigan. Naturalnym wydaje się więc być pytanie, dlaczego operator wszedł na kanadyjski rynek tak późno?

Dyrektor finansowy DraftKings, Jason Park tłumaczy taki obrót spraw “obecnością na rynku w Ontario operatorów z szarej strefy”. – Nie wierzymy, że czas naszego wejścia na rynek w Ontario będzie miał jakikolwiek wpływ na udziały, jakie możemy osiągnąć w tej prowincji – tłumaczy King.

Uniknąć błędów konkurencji

Opóźnienia w otwarciu się na kanadyjskich graczy mogą jednak wyjść DraftKings na dobre. Niespodziewanie, najlepsze wyniki w kwietniu osiągnął bowiem nie, jak można się było spodziewać FanDuel, a TheScore Bet. Tuż za plecami operatora, jeśli chodzi o liczbę pobrań aplikacji mobilnej znalazł się BetMGM, podczas gdy udział FanDuel wyniósł zaledwie 16%. Opóźnione wejście na kanadyjski rynek może być więc dla DraftKings świetną okazją, by przeanalizować mocne i słabe strony konkurencji i finalnie wykorzystać te wiedzę do uzyskania przewagi.

Istnieje spora szansa, że prędzej czy później DraftKings uda się zdominować rynek w Ontario. Rywalizacja z rodzimymi markami, takimi jak TheScore Bet może jednak nie być wcale taka prosta. Amerykański operator zmuszony będzie dostosować swoją strukturę operacyjną do przepisów określonych przez Komisję ds. Alkoholu i Gier w Ontario (AGCO). Nieuniknione będzie także odpowiednie dostosowanie oferty pod kątem popularnych w regionie sportów, takich jak na przykład curling. Jeśli operatorowi uda się dopasować do wymagań rynku, to prognozy sugerują, że DraftKings rzeczywiście zyska w Ontario miano potentata, jednak stanie się to dopiero w przeciągu kilku najbliższych lat.